De coronacrisis legt niet alleen ons sociale leven stil maar heeft ook een enorme impact op onze werksituatie. Veel mensen moeten plots of nog meer thuis werken. Master interieurarchitecte Jill geeft in de nieuwe Bossy Magazine enkele tips voor wie gaat thuiswerken.

Tip #1: first things first

Pak je een bestaande ruimte aan of begin je van een blanco blad? In beide gevallen is het aanlokkelijk om meteen je meubilair en decoratie te kiezen. Maar wat je mooi vindt, is niet altijd wat je nodig hebt voor het thuiswerken. Aan de hand van volgende vragenlijst achterhaal je je noden en wensen. Toets daarna de verschillende opties af en begin dan pas met de inrichting.

  • Hoeveel ruimte is er beschikbaar?
  • Hoeveel personen werken er in jouw kantoor?
  • Werk je enkel thuis of soms ook op verplaatsing?
  • Heb je een aparte ruimte voor meetings nodig?
  • Ontvang je klanten in je kantoor of in een aparte ruimte?
  • Welke apparaten en hoeveel opbergruimte heb je nodig?

+
Toolbox
+
T.T.A.Table
+
Eames Soft Pad EA 217

Tip #2: de juiste meubels op de juiste plaats

Op basis van de antwoorden op bovenstaande vragen kun je je kantoormeubilair uitkiezen. Bij een bureaustoel zijn comfort en flexibiliteit het belangrijkste. Overweeg bijvoorbeeld een exemplaar met verstelbare armleuningen en een kantelbaar en in de hoogte verstelbaar zitvlak.

Werk je met meerdere mensen samen? Dan is een landschapsbureau vandaag een populaire keuze. Kleine tussenwanden op een grote tafel zorgen voor onderverdelingen en dienen ook als prikbord. Besteed wel aandacht aan de akoestiek, met bijvoorbeeld een geluidsdempend tapijt of stoffen tussenwanden.

Wie alleen thuis werkt, laat voor zijn bureau best het esthetische doorwegen. Dit meubelstuk moet immers passen in jouw interieur. Hoewel een kleiner en onopvallender bureau misschien beter past, kun je toch beter voldoende werkruimte voor jezelf voorzien.

Nog twee extra tips om je werkcomfort te verhogen door je stoel en je bureau op elkaar af te stemmen:

  • Hou je werkblad op ellebooghoogte en je schouders ontspannen
  • Plaats je beeldscherm zo dat de bovenkant zich op ooghoogte bevindt

Tip #3: de afwerking bepaalt de sfeer

Kleuren en materialen hebben een grote invloed op de uitstraling van je werkruimte, zowel voor jezelf als voor bezoekers zoals klanten en collega’s. Aarzel dus niet om je te laten begeleiden door een Master interieurarchitect om de juiste keuzes te maken. Zij helpen je voort met concrete tips.

Levendige kleuren zorgen voor een vrolijke, losse sfeer tijdens het thuiswerken. Wie het liever zakelijk houdt, gaat voor neutrale kleuren zoals zwart, grijs, beige en bruin. Een kleuraccent met bijvoorbeeld bordeaux, donkergroen of donkerblauw kan zeker. De materialen moeten duurzaam en makkelijk te onderhouden zijn. Voor je bureau kies je dus best fenix, laminaat of keramiek, voor je stoel leder of een andere stof met hoge slijtvastheid.

+
Modern + Load It
+
Carry away Paperweight
+
Carry away basket

Bekijk hier een kantoorruimte, ingericht door Master Meubel

Van de stoelen tot een volledige kantoorinrichting

In onze showroom vind je alles, van een design potlood tot een volledige wandkast. Hetzelfde geldt voor onze realisaties, van één meubel tot een volledige inrichting. De details zijn immers even belangrijk als het volledige plaatje.

Ontdek nog meer inspiratie voor je home office